Képességek, varázslatok
A játék során a játékosok karakterei különleges képességekkel, varázslatokkal fognak rendelkezni, új képességeket tanulnak, és azokat felhasználva oldják majd meg az egyes szituációkat. A League of Legends játékban igen sok képességet megismerhettünk, de emlékeztetnem kell mindekit, hogy ez egy fórum rpg, tehát felejtsük el a státusz értékekkel és valósidejű-harc effektekkel működő képességeket.
Mivel ez egy szerepjáték, ezért szüksége lesz a játékosoknak olyan képességekre is, melyeket nem feltétlen intenzív harcokban használhatnak. Ezen felül a harcban használt képességeket is úgy kell kialakítani és használni, hogy sokkal inkább legyen hangulati és szerepjátékbeni hatalmuk, semmint státusz értékbeni, vagy hatékonysági funckiójuk. Teszem azt Ezreal mágikus lövései a játékban annyiból állnak, hogy melyik éppen mennyit sebez... de itt nem erről van szó, hanem hogy Ezreal a mágikus amulettel hogyan tud tömör mágikus fényből létrehozott képességeket létrehozni. A teleportálása nem csak arra jó, hogy a menekülő ellenfél után iramodjon, de akár egy ősi templom felfedezése közben egy leomlott híd miatti szakadék könnyed kikerülése végett is felhasználható. Tehát ha képességekről beszélünk, akkor gondoljunk arra, hogy hogyan tudnánk a játékban kijátszani, hogyan tudnánk hangulatot teremteni hozzá, hogy ne csak "aktiváljuk", de fel is használjuk.
A fentiekben leírtak fényében nagyon fontos, hogy a karaktereknek a League of Legends stílusának megfelelően egyedi képességei lehessenek. Mint ahogy a karakteralkotásban, úgy itt is nagyon fontos, hogy a képességek a karakter sajátjai legyenek. Mivel sok lehetőség van, de mégtöbb bajnok, és majd reményeink szerint még több játékos, úgy elkerülhetetlen, hogy egyes képességek ne hasonlítsanak már meglévőkre... ezzel nincsen semmi gond, hiszen funkciójában ostobaság lenne kiélezni, hogy most egyik távolsági lövés hogyna különbözzön egy hatásában 100%-ig ugyanolyan másik távolsági képességtől... ellenben hangulatában és stílusában szinte végtelen lehetőség áll mindenki rendelkezésére!
Játékos képességei
KezdetekEgy játékos kezdetben a vásárlásokhoz hasonlóan megpályázhat ingyen egy képességet. Ez a képesség határozza majd meg a karakter alap stílusát, ebből lehet majd látni, hogy mire is kell számítani az adott karakter esetében. Például Béla létrehozott egy karaktert, mely Freljordról jött, tehát a stílusa mindenképp a fagyhoz, a hideghez és jéghez fog kapcsolódni. Ezen felül Béla karaktere egy jégcsaptüskékkel tarkított elementál-farkas (oké, oké, csak a példa kedvéért), így ki kell használnia testi adottságait, és gyanítható, hogy többnyire közelharcos lesz. Szóval mit tudunk eddig? Közelharcos, jég képezi a test alapját, és Freljordról jött. Így Béla kezdetben egy közelharci fizikai támadást fok megpályázni, aminek a Fagy Karmok nevet adja, és melynek során farkas karaktere fagyot árasztó karomcsapást mér ellenfelére. És természetesen a későbbiekben is hasonló, fagyhoz és közelharci, fizikai támadásokhoz kapcsolódó képességeket fog vásárolni. Ettől lesz a karaktere egyedi, de mindenképp stílushű.
A későbbiekben a karakter tanulhat képességeket, míg vagyona, és szintkorlátja engedi. Az, hogy hogyan tanulja meg ezeket, azt a játékosra bízzuk, mindenképp jó pont, ha erre kitér a játékos egy páylázata során, de persze nem szigorúan kötelező. A változatos és bő képességtár mindig csábító, mi viszont szeretnénk arra ösztönözni mindenkit, hogy ne pazarolja a vagyonát fölöslegesen képességek tömegeire, melyek így talán nem lesznek elég eredetiek és kidolgozottak. Inkább legyen kevesebb, de jobban kitalált képessége egy karakternek.
Képesség limitSzinthez van kötve, hogy egy karakter az adott szinten hány képesség birtokában lehet. Első szinten a kezdő képességet beleértve lehet kettő képessége egy karakternek, tehát a kezdő képességen kívül még egyet vásárolhat. Az ötödik szinten van lehetőség a Bajnok rang megszerzésére, így ott látható a plusz négy képesség helye. Tizedik szinten 25 képessége lehet egy karakternek, ami a megrögzött gyűjtőknek kevésnek tűnhet, de ahogy fentebb is írtam, nem a gyűjtögetés a cél.
Íme a Szintekhez tartozó Képességlimiteket szemléltető táblázat:
Szint | Limit |
1 | 2 |
2 | 4 |
3 | 6 |
4 | 8 |
5 | 12 |
6 | 14 |
7 | 16 |
8 | 18 |
9 | 21 |
10 | 25 |
A limitet nem lehet átlépni, a limit felett megpályázott képességek nem kerülnek törlésre, de már csak a következő szint elérésekor fogadhatjuk el. Ha valaki mégis áthalad a limiten, az mesélői figyelmetlenség okán fordulhat elő.
Képesség típusokMint azt már említettük, nem konkrét képességeket fognak vásárolni a játékosok, hanem képesség típusokat, amiknek küllemét, hangulatát a játékosok maguk pályázzák meg a vásárlás során. A típusok pénzbe kerülnek, minél több mindent tud a képesség, annál több pénzbe kerül. A képesség alapvető hatásain kívül vásárolhatóak plusz effektek, hatások, amik szintén több pénzbe kerülnek. Egy képesség több hatást is hordozhat, de minden újabb és újabb hatás több és több pézbe fog kerülni.
A következőkben a képességek Főtípusait olvashatjátok:
Offenzív
Ide tartoznak a támadás alapú képességek, amikkel sebzést kívánunk mérni ellenfeleinkre.
Defenzív
Ide tartoznak azok a képességek, melyek a saját és társaink védelmét szolgálják az ellenséges támadások és hatások ellen.
Támogató
Ide tartoznak azok a képességek, melyek a társak segítésére, és a helyzetek könnyítésére szolgálnak.
Speciális
Ide tartoznak azok a képességek, melyek különleges hatással, vagy funkcióval rendelkeznek.
A főtípusokon belül helyezkednek el az Altípusok. Mindegyik Főtípushoz más altípusok tartoznak, amik a következők:
Offenzív altípusok:KözelharciIde tartoznak azok az offenzív képességek, melyekhez direkt interakció szükséges, tehát minimum érintés útján fejthető ki a hatása.
-Mágikus
Ide tartoznak azok a közelharci támadások, melyek mágikusan hatnak, és a sebzésük is mágikus. (Például mágikus tündérlángokban égő ököllel való lesújtás)
-Fizikai
Ide tartoznak azok a közelharci támadások, melyeknek fizikai ereje van, és fizikálisan fejtik ki hatásukat. (Például egy óriási kardcsapás)
TávolságiIde tartoznak azok az offenzív képességek, melyeket távolról is képes indítani a karakter.
-Mágikus
Ide tartoznak azok a távolsági támadások, melyek mágikusan hatnak, és a sebzésük is mágikus. (Például mágikus fénygömbök lövelése az ellenfélre).
-Fizikai
Ide tartoznak azok a távolsági támadások, melyeknek fizikai ereje van, és fizikálisan fejtik ki a hatásukat. (Például egy számszeríjjból való nehéznyíl lövelése az ellenfélre).
Defenzív altípusok:SzívósságIde tartoznak azok a defenzív képességek, melyek szívóssá teszik a karaktert, hogy kisebb mértékben szenvedje el az ellenséges támadások okozta sebeket és hatásokat.
-Mágikus
Ide tartoznak azok a védelmező képességek, melyek mágikusan óvják a karaktert az ellenséges hatásoktól (Például mágikus tűzpajzs a karakter körül).
-Test
Ide tartoznak azok a védelmező képességek, melyek nem mágikus, és nem a viselt páncél által nyújtanak védelmet, hanem a karakter saját testét, azon való változásokat és átalakulásokat használja fel (Például gyémántkemény bőr növesztése).
Támogató altípusok:SegítőIde tartoznak azok a támogató képességek, melyek a társakat segítik, gyógyítják, erősítik.
-Áldás
Ide tartoznak azok a támogató képességek, melyek a karakterekre irányuló káros hatásokat, vagy szerzett sebeket hivatottak enyhíteni, gyógyítani, eltüntetni, vagy az efféle káros hatások ellen nyújtanak védelmet. (Például mágikus sérülések elleni védőpajzs, vagy mágikus sérülések gyógyítása)
-Hatalom
Ide tartoznak azok a támogató képességek, melyek a karaktereknek nagyobb erőt, jobb képességeket és felerősített készségeket képesek biztosítani. (Például fizikai méret növelése a nagyobb pusztító erő, és szívósság érdekében).
BűvülőIde tartoznak azok a támogató képességek, melyek megkönnyítik a kalandokat, utazásokat, és előnyt szolgálnak a harcokban.
-Látnok
Ide tartoznak azok a támogató képességek, melyek különleges intuíciókat és előrelátó készségeket felhasználva nyújtanak előnyt egy területen, vagy egy személlyel szemben. (Például egy terület teljes belátása, vagy egy személy elméjének manipulálása).
-Trükkmester
Ide tartoznak azok a támogató képességek, melyek mágikus, vagy természetes trükkökkel nyújtanak előnyt szituációkban (Például láthatatlanná válás, vagy megtévesztő illúzió létrehozása)
Speciális altípusok:MegidézésIde tartoznak azok a képességek, melyek segítségével a karakter képes maga mellé idézni csatlósokat, segítőket, vagy egyéb teremtményeket, hogy azok segítsék őt
-Báb
Ide tartoznak azok a megidézett lények, melyek csak korlátozott ideig képesek rendelkezésre állni, cselekedeteiket teljesen a megidéző irányítja. Ezeknek a lényeknek NINCS saját aktiválható képessége, maximum passzív képessége (Például egy földből előhívott élőholt, mely iszonyatos bűzt és fertőzést áraszt)
-Követő
Ezek a megidézett teremtmények tartósabb ideig képesek követni a karaktert, és megkaphatják a karakter valamely képességét, amit aztán fel is használhatnak a karakter akaratának megfelelően. (Például egy varázslatos sólyom, mely a magasban körözve figyeli gazdáját, és képes mágikus széllökésekkel odébb lökdösni a támadó ellenfeleket)
AlakváltásIde tartoznak azok a képességek, melyek segítségével a karakter képes teljesen átváltoztatni a testét, ezzel együtt akár képességeinek tárát is.
-Részleges átalakulás
Ide tartoznak azok az átalakulások, melyek a karakter testének csak bizonyos részein következnek be, így hordozva magukban valami új erőt, ami csak passzív képesség lehet (Például egy végtagon mérget fecskendező tüskék növesztése)
-Teljes átalakulás
A karakter képes a teljes átalakulásra. Ha valaki ilyen képességgel rendelkezik, akkor ehhez a formához KÜLÖN kell megvásárolnia a képességeket, és csak akkor aktiválhatja őket, ha alakot váltott. (Például vérfarkassá alakulás, azon belül közel harci képességek használata)
Ezek lennének az altípusok, ezekből választhatjátok ki, hogy milyen típusú képességet szeretnétek majd megszerezni. Ha kiválasztottátok a számotokra megfelelőt, akkor az abba tartozó további hatásokról szóló típusokból kell tovább böngésznetek! Hogy átláthatóbb legyen, mindegyiket külön mutatjuk be nektek.
Gyorstalpaló, hogy hogyan olvasd az ismertetőt: Az egyes kategóriákba tartozó alkategóriákat az egyre beljebb mutató nyilak jelzik. Ha egy kategória alatt több egy vonalban végződő nyíl található, az azt jelenti, hogy több elem is tartozik egy ugyanazon kategóriába. Szemléltető ábra:
Főkategória
----->Főkategóriához tartozó típus
------------>Típushoz tartozó forrás
------------------->Forráshoz tartozó alkategória
------------------------->Első alkategóriához tartozó irány
------------------->Forráshoz tartozó második alkategória
-------------------------->Második alkategóriához tartozó irány
E szerint kell összeválogatni a képességeket. Soknak tűnhet, de logikusan követve a kategóriákat egy-két átolvasás után egyértelművé válik a lista, és könnyedén össze lehet ollózni a kívánt képességeket!
A következő postokban láthatjátok, hogy épülnek fel a képességek.