A játék során ahhoz hogy fejlődhessünk, hogy pénzt szerezzünk, különféle küldetéseken kell részt vennünk. Több féle küldetés típus áll rendelkezésünkre, melyekről a következőkben fogunk beszélni;
Megbízások
A mesélők meghirdethetnek egy küldetést, melynek története, cselekménye, akár jutalma már előre meg van határozva. Erről a játékosok csak érintőleges információt kaphatnak, és ha megtetszik nekik a kihirdetés, mint ízelítő, akkor csatlakozhatnak a megbízáshoz. Egy megbízásra maximum annyi játékos jelentkezhet, amennyit a mesélő előre meghatároz. Ha nincs meghatározott maximum létszám, akkor nincs korlátja a jelentkezők számának. A megbízások továbbá mint azt említettük fix sztorival és/vagy cselekménnyel rendelkeznek, tehát ez esetben a játékosok személyes kérései történések és jutalmak szempontjából csak komoly indokkal lehetségesek.
Egy játékos egyszerre
egy megbízás küldetésen vehet részt! Ez a szám változni fog, a kezdetekben azonban ez a korlátozás él.
Magánküldetés
Ez az alap küldetés fajta, mely során véletlenszerű feladatot kapunk, vagy váratlanul futunk bele egy kalandba, vagy titokba, melyet meg kell fejteni. Ez úgy történik, hogy a magánküldetésre vágyó játékos a Küldetések - Magánküldetések témában nyit a saját nevével egy topicot, amelyben leírja, hogy szeretne magánküldetésre jelentkezni. Ez a játékos felállíthat bizonyos kritériumokat, például hogy csak demaciai csapattársakat szeretne maga mellé, vagy hogy olyan kalandban szeretne részt venni, amelyben elutazhat egy konkrét, megnevezett helyre, stb. Természetesen részletekbe menő kritériumokat a mesélővel kell privátban megbeszélni, ide csak pár rövid feltételt lehet kikötni.
Egy Magánküldetés akkor indul el, ha legalább 3 jelentkező van rá. 4 a legideálisabb, de a 3-nál már elindulhat a küldetés. Ekkor a mesélő, aki lefoglalja a csapatot kiírja a jelentkezés lezárását, és a küldetés helyére hivatkozó linkkel kezdetét veszi a kaland.
Egy játékos egyszerre csak
egy magánküldetésben vehet részt! Ez a szám változni fog, a kezdetekben azonban ez a korlátozás él.
Frakció küldetések
Reményeink szerint a legtöbb játékos tartozni fog valamilyen frakcióhoz, amiben a kemény munkáért magasabb rangokat, és jutalmakat kaphatnak. Ahhoz, hogy bizonyítani lehessen egy frakciónak, feladatokat kell teljesíteni számukra. Ez két féleképp történhet meg. Az első lehetőség ugyanaz, mint a magánküldetéseknél, azzal a változtatással, hogy a névvel nyitott topic címébe bele kell foglalni, hogy mely frakciótól kér a játékos küldetést. Tehát ha Béla a RE-volúciónak akar dolgozni, akkor a topicnak ez lesz a címe: Béla - RE-volúció. A frakció küldetésre csatlakozhatnak a frakció többi tagjai, de akár ellenségei vagy szövetségesei is. Ez természetesen azt jelenti, hogy a frakció küldetés alatt a más frakcióhoz tartozó játékosok is haladhatnak tovább a ranglétrán, de maga a küldetés alapját a topicot nyitó játékos frakciója fogja jelenteni, a történet többnyire rá fog koncentrálni.
Másik lehetőség, hogy a frakciók bizonyos időközönként küldetéseket hirdetnek meg, amire aztán a frakcióhoz tartozó játékosok jelentkezhetnek. Ezek általában a frakciók számára fontos eseményekről szólnak, melyek jelentősen befolyásolják majd Valoranban elfoglalt pozíciójukat.
Portyák
Valoran tele van mesés kincsekkel, melyekre sokan szeretnék rátenni a kezüket, ám a megszerzésükhöz vezető út különösen veszélyes, és egy sikeres portya az egész világon ismert történetté válik. Ezek olyan küldetések, melyekre csak a legrátermettebb, legmegbízhatóbb harcosok jelentkeznek, félelmet nem ismerve néznek szembe olyan borzalmakkal, amikkel ezidáig soha senki. De cserébe a kincs az övék, melyek nem pusztán arany és hírnév, de legendás ereklyék is akár. A portyákat a mesélők hirdethetik meg, amikre aztán szabadon lehet jelentkezni. Ha valamilyen kritérium van megszabva, akkor ahhoz mindenképp igazodni kell. A portyákon sokkal szigorúbban vesszük a naprakészséget és minőséget. Aki késik a post írással, az sokkal nagyobb bajba kerül, mint egy egyszerű küldetésen. Aki pocsék minőséget produkál, annak a jutalmazása korlátozva lesz. A portyák olyan küldetések, ahova nem pusztán a legerősebb karaktereket, de a legjobb játékosokat hívjuk, hogy bizonyítsák, mennyire ügyesek és megbízhatóak.
A küldetések kezdete
Mikor egy küldetés megkezdődik, a mesélő nyitja a kezdő kört, leírva a szükséges információkat és az induló eseményeket. A játékosok az első postjukat a felszerelésükkel kezdik. Le kell írniuk, hogy milyen tárgyak vannak náluk, és mit viselnek a küldetés alatt. A játékosok kincsesládája idővel egyre csak dagad és dagad, de a küldetésekre csak egy előre elkészített készlettel indulhatnak. Minden ruházatból az adott testrészeken viselhetnek meghatározott darabot, fegyverből pedig a fegyver típusától függően hordhatnak több darabot. Tehát ruházatból józan paraszti logika szerint felöltözhetnek, páncélokból minden testrészen egy páncéldarabot hordhatnak. Fegyverekből szintén logika szerint tárazhatnak be. A Könnyű fegyverekből viszonylag többet viselhetnek, míg a közepesből kevesebbet, amennyi logikusan elfér a karakteren, ám nehézfegyverből mindenképp csak egyet hordhatnak, de nehézfegyver mellett már nem hordhatnak közepes fegyvereket, kivéve ha egy képesség vagy különleges tárgy fel nem jogosítja őket erre.
Ezzel a készlettel fognak útnak indulni, ezután írhatják meg a kezdő postjukat.