Valoran földjén megannyi szörnyetek és rettenetes vadállat él, és legalább ugyanennyi borzalom szabadult már a világra más világokból. Bár sokan talán nem is tudnak ezen lények létezéséről, megint mások nem veszik komolyan a róluk szóló történeteket... de sokan nagy veszélybe kerültek már, és máig vannak a szörnyetegek miatt. Veszélyt jelentenek az utazókra, karavánokra, kis településekre, de akár egész városokra is. Előfordul, hogy hősök vagy szerencsevadászok legyűrnek egy ilyen lényt, nagy hírnévre és büszkeségre szert téve. Éppen ezen kincsek, és maga a harc élvezetéért döntenek sokan úgy, hogy életüket kockáztatva lépnek a szörnyetegek elé, és megküzdenek velük. Győzelmükből trófeát visznek haza, mely szinte totemszerű tárgy számukra, másoknak pedig a jel, hogy kivel is állnak szemben. Ezek a félelmet nem ismerő harcosok a Fejvadászok. Függetlenül attól, hogy ki milyen frakcióhoz vagy országhoz tartozik, vagy milyen politikai illetve vallási nézetei vannak, bárki lehet Fejvadász, és a tagok a vadászat alatt nem veszik figyelembe társaik hovatartozását.
A nevükről sokan azt hihetnék, hogy emberek vadászata a frakció célja. Ez csak részben igaz, ugyanis a Fejvadászok elsősorban a vadon lényeire, azon belül is a veszélyesebbnél veszélyesebb szörnyekre vadásznak. De mindeközben a Fejvadászok felelnek a vadászterületeikért, a vadon biztonságáért, amit ha veszélyeztet valaki, az is megbánja. A kegyetlen szörnyetegek léte is a természet rendje, ahogy a bukásuk is az. Az erősebb maradhat életben, de csak tiszta harcban. Minden más külső tényező felborítja ezt a rendet, ezek ellen a Fejvadászok aktívan harcolnak, ha módjukban áll.
Mint azt említettük, a Fejvadászok a legerősebb törvényét vallják, a kiválasztódást pedig természetes módon döntik el. Ez azt jelenti, hogy a Fejvadászok nem használnak vadászataikkor mágiát, vagy modern eszközöket, csak közelharci fegyvereket. Nem viselnek tökéletes védelmet nyújtó páncélzatot, és nem használnak különleges mágikus képességekkel megáldott fegyvereket. Egy jó vadász gondosan felkészül, de igyekszik úgy intézni, hogy minél nagyobb kihívást jelentsen a harc számára, hogy tesztelje képességeit, a halál arcába bámuljon, de tiszta küzdelemben győzedelmeskedjen felette. A harcokból aztán minden Fejvadász elhoz valamilyen trófeát, melyet nagyon nagy gonddal tisztogatnak meg, ékszert csinálnak belőle, páncéljukra rakják, vagy kiállítják maguknak egy jól látható helyen. A trófeák mindegyike egy nagyon bonyolult történetet mesél el a Fejvadászról, arról hogy hogyan harcolt, mit érzett akkor, és mi vár még rá.
Fejvadász bárkiből lehet. Nincs beavatási szertartás, nincs követelmény. Nincsen központja a Fejvadászoknak, ha egy újonc tag akar lenni, akkor fel kell keresnie egy Fejvadászt. Ez lehet Rengar, Nidalee, vagy Yi Mester, esetleg egy frissebb tag. Ez a tag aztán elmondja az újoncnak a Fejvadászok történetét, a feladatukat, és ismerteti vele mindazt, amit csinálni fog. Ezután az újonc elmegy első vadászatára. Ki kell választania egy szörnyet, vagy vadállatot, és le kell győznie. El kell hoznia egy trófeát az elejtett lényből, majd értesíteni az őt informáló Fejvadászt, hogy megszerezte első trófeáját. Ekkor összegyűlik a három Fejvadász vezér, és megszemlélik a trófeát, valamint meghallgatják az újonc elbeszélését a vadászatáról. Olyan dolgokra figyelnek a vezérek a mesében, melyekről az ember nem is hinné, hogy fontossággal bírnak. Megérzik, ha az újonc ferdít, vagy hazudik, ekkor elzavarják, és többé nem foglalkoznak vele. Ha a meséje igaznak bizonyul, a vezérek pár perc alatt megbeszélik a véleményüket az újoncról. Rengar a harc szenvedélyére, a harc módjára és az elejtett szörnyre kíváncsi, Nidalee az újonc természettel és állatokkal való viszonyára, míg Master Yi mindazon érzelmekre, amik a vadászat alatt az újoncban tomboltak. Nem árulják el, miket vettek észre, mi a konkrét észrevételük, csak annyit, hogy elfogadják a történetet, avagy sem. Ekkor az újonc egy tetoválást kap, mely jogos Fejvadásszá teszi őt.